“ההצלחה בשבעה חוקים רוחניים” של דיפאק צ’ופרה הוא ספר המבוסס על חוקי הטבע שעל פיהם מתנהל העולם. הספר מנתח את  ההצלחה בשבעה חוקים רוחנייםהמיתוס הגורס כי ההצלחה הינה תוצאה של עבודה קשה, תוכניות מדויקות או שאפתנות בלתי נדלית. צ`ופרה מציע נקודת מבט מיוחדת להשגת הצלחה ומסביר שמרגע שנבין את טבענו האמיתי ונלמד לחיות בהרמוניה עם חוקי הטבע, נחיה את חיינו בקלות וללא מאמץ, תהיה לנו תחושת רווחה, בריאות טובה, מערכות יחסים מספקות והתלהבות לחיים. שבעת החוקים יכולים לסייע לנו למשוך לחיינו שפע חומרי ורוחני והדרך היעילה להפנים אותם היא להתרכז בכל אחד מהם למשך יום אחד בשבוע.
חוק, עפ”י צ’ופרה, הוא התהליך שבאמצעותו הלא-גלוי מתגלה, הצופה נעשה למושא הצפייה והרואה נעשה לנראה.
ואלו הם שבעת החוקים הרוחניים להצלחה עפ”י צ’ופרה:
חוק הפוטנציאליות הטהורה – מצבנו הבסיסי הוא תודעה טהורה, שדה כל האפשרויות ויצירתיות אין-סופית, איזון מושלם, פשטות ואושר. זהו מצב הפוך ממצב הפחד שאנו מורגלים בו.
אפשר ליישם את החוק ע”י תרגול יומי של מדיטציה והימנעות משיפוט.
חוק הנתינה – ככל שתרבו לתת, כן תרבו לקבל, מפני שכך תוודאו כי שפע היקום יזרום בלי הרף בחייכם. הכוונה שמאחורי הנתינה היא החשובה ביותר – היא צריכה לגרום אושר לנותן ולמקבל, ואז האנרגיה שמאחורי הנתינה תגדל עשרות מונים.
קל מאד לתרגל את חוק הנתינה – אם רצונכם בשמחה, העניקו שמחה לאחרים. אם רצונכם באהבה, העניקו אהבה. אם רצונכם בשפע חומרי, עזרו לאחרים להגיע לשפע חומרי. הדרך הטובה ביותר להפעיל את חוק הנתינה היא לתת משהו לכל אדם שבאים איתו במגע: פרח, מחמאה, תפילה, חיבוק, הערכה, אהבה.
חוק הקארמה או סיבה ותוצאה – “כאשר תזרעו כן תקצרו”. כל דבר זו בחירה, גם אם אנחנו לא מודעים לה. למשל, אם מעליבים אותנו, אנחנו יכולים לבחור להיעלב ויכולים לבחור גם לא. בכל סיטואציה, יש רק בחירה אחת שתביא אושר לנו ולסובבים אותנו, זהו “המעשה הנכון הספונטני.” איך מגיעים אליו? ע”י התחושות בגוף. הגוף שלנו מרגיש נוח כאשר הבחירה היא נכונה.
חוק המאמץ המזערי – בטבע אין מאמץ. העשב אינו מתאמץ לגדול, הוא פשוט גדל. הדגים אינם מנסים לשחות, הם פשוט שוחים. “עשה פחות והשג יותר”, ממליץ צ’ופרה, עד שתגיע למצב שבו אינך עושה דבר ומשיג הכל. איך? אם תבקשו כוח ושליטה על הזולת או כסף רק למען הרווח האישי, תבזבזו אנרגיה. אבל אם אהבה תניע את הפעולה שלכם, האנרגיה שלכם תצטבר ותוכפל.
לחוק יש שלושה רכיבים: קבלה – לקבל בני אדם, מצבים, נסיבות ואירועים כפי שהם. אחריות – לא להאשים אף אחד בשום דבר. חוסר הגנה – להפסיק להגן על העמדה שלכם.
חוק הכוונה והתשוקה – כל מה שתקדישו לו את תשומת לבכם, יתחזק בחייכם, ולהפך. אם אתם ממוקדים ברגע ההווה, למעלה מ-90% מהמכשולים הדמיוניים שאתם מציבים לעצמכם, יתפוררו וייעלמו. את השאר תוכלו להפוך להזדמנויות באמצעות תשומת לב ממוקדת.
חוק ההינתקות – על מנת להשיג כל דבר ביקום, יש לוותר על ההתקשרות אליו, כלומר על אחיזה בתוצאה רצויה. מדוע? כי התקשרות מבוססת על פחד וחוסר בטחון ואילו הינתקות מבוססת על אמונה בלתי מעורערת בכוח העצמי האמיתי שלכם. מקור העושר או השפע של כל דבר בעולם הוא העצמי וכל היתר, החיצוני לנו (מכונית, בית, כסף), הם סמלים בני חלוף.
חוק הדהארמה או התכלית בחיים – לחוק יש שלושה רכיבים: כל אחד מאיתנו נמצא עלי אדמות כדי לגלות את העצמי האמיתי שלו, לבטא את הכשרונות הייחודיים לו ולשרת את האנושות – לשאול “במה אוכל לעזור לאחרים?” במקום “מה ייצא לי מזה?”
אסיים במשפט יפה שאומר צ’ופרה בספר: אלה המחפשים אחר ביטחון רודפים אחריו כל חייהם ואינם מוצאים אותו לעולם. החיפוש אחר בטחון הוא אשליה, הוא התקשרות אל הידוע. ומהו הידוע? הידוע הוא העבר. מי שנאחז בביטחון, הופך לקורבן של העבר.